האם מותר לקרוא לילדים על שמות של נפטרים/נחום תמיר

ישנה מסורת הגורסת כי קריאה של ילד על שם אדם שנפטר מביאה כבוד לנפטר וממשיכה את המורשת שבו.
ישנם אנשים שקוראים לילדיהם על שם הוריהם בעודם בחיים או לאחר שנפטרו , כדי להעניק להם כבוד.(מקובל יותר בעדות מסוימות, אני עצמי קרוי על שם סבי ואחותי על שם סבתי). כמו שאמר לי מישהו-אני קורא לילד שלי ונזכר גם באבי, ועל כך נדבר בהמשך.

הרבה אנשים שואלים האם הדבר מותר או אסור .ובכן אין סברה חד משמעית לגבי הנושא וכי תהליך קריאת שמות של ילדים על שמות נפטרים הוא בגדר רשות נתונה.

הנומרולוגיה ממליצה ומסייעת ,לנו להבין את פשר מהות השמות ומאפשרת לנו לקבל את ההחלטות הנכונות.

השם שלנו מהווה עבורנו ייעוד בחיים והא ניתן לשינוי, לעומתו תאריך הלידה שלנו הוא קבוע ובלתי ניתן לשינוי. החיבור בגימטריה של אותיות השם הפרטי וחיבורם בגימטריה לשם האימא או שם האבא יוצר מעין דרך עבודה או דרך מהות להמשך דרכנו בתחומי עיסוק או זוגיות בצורת עיצוב האופי שלנו או התנהגותנו.(כך שלשם האדם יש משמעות די חזקה למהות חיינו) יש המכנים זאת בנומרולוגיה ראש דרקון, וזנב דרקון הקבליים שבנומרולוגיים מכנים זאת גם כייעוד או תיקון.

קריאת שם של ילד על שם אדם שנפטר תלויה ברובה גם באופן שאותו אדם הלך לעולמו ישנם אנשים שנפטרים בערוב ימיהם ובגיל מאוחר יחסית וניכר כי חיו את חייהם בצורה טובה, וכי גם הספיקו לעשות דברים רבים כמו עבודות ועיסוקים התחתנו והקימו בית וכן ילדו ילדים ועוד. הקבלה אומרת כי אדם שעבר גיל 66 הגיע לערוב ימיו מבחינת הישגים שכן מגיל זה הפוטנציאל להצלחות או שינויים מהותיים בחיים הוא נמוך יחסית.

לעומתם ישנם המקרים המצערים יותר שבם אנשים נפטרים בדמי חייהם שלא נדע בתאונת דרכים , כחיילים, ממחלה או כל מקרה טרגי אחר.
כאשר אדם נפטר בערוב חייו, ורוצים לקרוא שם של ילד על שם נפטר , הדבר אפשרי אולם מומלץ שלא לקרוא לילד בשם זה לפני זמן מינימאלי של שנה מיום פטירת האדם. (וזאת על מנת לאפשר לנשמה למצוא את מקומה).

במקרים של אירועים טרגיים , לא מומלץ לקרוא לילד על שם אדם שנפטר וזו מהסיבה כי אנשים אלו לא הספיקו לעשות את ייעודם בחיים וחייהם נקטפו בדמי חייהם.

נשמתם מרגישה שהיא צריכה עוד להספיק לעשות דברים בעולם והיא מנסה לחזור במהירות בכל דרך אפשרית.
במידה ובכל זאת מעוניינים לקרוא לאדם על שם נפטר גם מסיבה זו מומלץ להמתין שנה לפחות מהסיבה שציינתי קודם. מהלך זה לא ממש מומלץ לביצוע.

ישנה אפשרות של משחק באותיות השם וכאן ישנה משמעות לאופן ההגייה או האם מבינים שהשם נגזר משם האדם כמו מאיר ומאור.
כאשר קוראים לילד בשם נפטר כשם שני זה מומלץ יותר שכן ברוב המקרים שם זה אינו פעיל ולא מקבל משמעות מאגית והשם הראשון שבו קוראים לאדם הוא המשמעותי.

בכל מקרה ישנם אפשרויות רבות שבהן ניתן להנציח את קרובנו ולאו דווקא בקריאה על שמותיהם. החלטה של קריאה כשם שני ללא שימוש יומי בשם זה לא מעניקה שום אנרגיה של אותו שם לאותו אדם. איך אמר לי מישהו יש לי שם נוסף אבל לא משתמשים בו ובמידה ותשאל חברים קרובים על השם הזה הם לא ישייכו אותו אלי. כך שגם הגיוני שאם אין שיוך או חיבור לשם באופן ישיר השפעתו האנרגטית על האדם תהיה נמוכה.
הקבלה לא ממליצה לקורא לילד במשפחה על שם אדם שהתאבד (איבד עצמו לדעת) על מנת לא לגרום להישנות של תופעה זו. תחשבו באיזו מצוקה נמצא אדם שחושב לבצע מהלך שכזה ואכן גם מבצע אותו מחריד לחשוב על זה.

אדם שבכל זאת נקרא על שם אדם שהתאבד במשפחה אולם עבר את גילו של האדם שנפטר למעשה עבר את תקופת התיקון שלו והא ממשיך את חייו.

שבת שלום
נחום תמיר

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​