תאומים ברחם אימם

המונח twins מקורו בגרמנית עתיקה – מהמילה twine שמשמעותה – שניים ביחד. כאשר תאומים זהים הם תוצאה של התחלקות הביצית המופרית המהווה את העובר הראשוני לשניים או יותר כך שיש להם מטען גנטי דומה אבל הנשמה והאופי זה כבר סרט אחר.

כ- 20% מהתאומים הם שמאליים, לעומת 10% בקרב אנשים שאינם תאומים. התאומים המוכרים ביותר המוזכרים בתנ"ך הם יעקב ועשיו, בראשית, פרק כג (תאומי אחווה).

תאומי אחווה למעשה הם תאומים אחים אך לא זהים היות והם תוצאה של הפריית שתי בציות שונות ע"י שני תאי זרע שונים ולכן הם זהים בגיל ולאותם הורים אולם בעלי מטען גנטי שונה והתכונות והמראה של יעקב ועשיו ידועות לנו.

כאשר נולדים 2 בנים אז הבן הראשון בדרך כלל הוא גדול יותר מבחינת משקל כאשר יש תאומים שהם בן ובת ללא קשר למי שנולד ראשון בדרך כלל הבת היא גדולה יותר מבחינת משקל.
המחקר המדעי אודות תאומים נקרא Gemellology.

טביעות האצבעות של תאומים זהים דומות אבל אינן זהות (למרות שכל הגנים זהים), ההבדלים נובעים כפי הנראה מהבדלים סביבתיים ברחם ומחוץ לו.(זו הסברה המדעית) אגב לטענת החוקרים הנטייה לתופעת תאומים זהים אינה עוברת בתורשה, והיא מתרחשת בשכיחות של 3 ל-1000 לידות.

שני פרקים בתנ"ך מספרים על לידת תאומים, ובשני אלה, בלבד, מופיעות המלים "והנה תאומים בבטנה". הסיפור הראשון מספר על לידת יעקב (בראשית כה, כא-כו) ויעתר יצחק לה' לנוכח אשתו, כי עקרה היא, ויעתר לו ה' ותהר רבקה אשתו. ויתרוצצו הבנים בקרבה…וימלאו ימיה ללדת, והנה תאומים בבטנה. ויצא הראשון…וקראו שמו עשו. ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו, ויקרא שמו יעקב.

הספור השני מספר על לידת פרץ (בראשית לח, כז-ל):
בעת לדתה, והנה תאומים בבטנה. ויהי בלדתה ויתן יד, ותיקח המיילדת ותקשר על ידו שני, לאמור זה יצא ראשונה, ויהי כמשיב ידו והנה יצא אחיו, ויאמר מה פרצת עליך פרץ, ויקרא שמו פרץ, ואחר יצא אחיו אשר על ידו השני, ויקרא שמו זרח.

לידת תאומים תמיד מרתקת אותנו. לא אחת יצא לי לשוחח עם מיילדות שאמרו כי כל לידה היא חוויה אולם לידת תאומים זו חוויה כפולה למרות העבודה הקשה. זה דורש המון ריכוז ומאמץ מצד היולדת והמיילדת ושיתוף פעולה מלא.

מסתבר שלא מעט זוגות היו מעוניינים בלידת תאומים מכמה סיבות חלק אומרים חוויה חלק הלבוש והמבטים של האנשים ואילו חלק טוען שזה להרוויח היריון שלם ולצמצם לפעם אחת מעניין לא.

מרתקת לא פחות היא התפישה של תכונות האופי של התאומים כאשר אנו בוחנים את התאומים הראשונים יעקב ועשיו אנו נוהגים לציין את שמו של יעקב ראשון כמי שזכה בבכורה ואת עשיו שני ולמרות שנולדו כתאומים תכונות האופי שלהם שונות מאוד מהלך זה מושפע מהדומיננטיות של הבכור ואצל עשיו זה בא לידי ביטוי. אולם רצה מי שרצה שיתהפכו היוצרות ויעקב זכה בבכורה.

אסטרולוגים בוחנים תאומים לפי המזל שלהם וטוענים כי בני מזל תאומים הם אנשים הפכפכים ובעלי מצבי רוח משתנים.

מה ששונה אצל תאומים זה בהחלט השם הפרטי שלהם שכן שאר הנתונים זהים כמו שמות הורים ותאריך לידה אולם מעבר לדמיון השולט ביניהם תכונותיהם שונות ובניית החיים שלהם שונה החל בבחירת בן זוג או מקצוע לחיים .

מהלך זה מראה לנו את הלך הנשמה שבוחרת את הגוף שלה כך שתאומים ברחם אימם מקבלים קודים גנטיים זהים אולם נשמות שונות וזה אכן אחד מפלאי הבריאה שלחוקרים הגדולים ביותר בתחום אין ממש שליטה או השפעה על הנשמה ותכונות האופי של העובר.

מעבר לשם האדם לכל אדם ללא ספק יש את זכות הבחירה אנו מזהים תכונות אופי שונות וכי ההורים עצמם מגדירים את הילדים כשונים.
תאומים הם יציר הבריאה והמהות לגבי האופי שלהם נשאר תמיד ברשותם וברשות החינוך אותו הם יקבלו.

הגנטיקה מעניקה את הדמיון סוג השיער צבע העור והעיניים ועוד אולם המהות והנשמה היא זו שנקבעת ע"י הבורא וקובעת את אופיו ותכונותיו של כל עובר. השם אותו אנו מעניקים לכל ילד ללא ספק מוסיף תכונות וצורות התנהגות שישפיעו על אותו אדם במהלך חייו בכלל ולתאומים בפרט.

קצת חומר למחשבה
שבת שלום
נחום תמיר

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​